4 Şubat 2018 Pazar

Blogger Ve Wordpress Sitenizle Nasıl Adsense Reklamları Alabilirsiniz ? 2018

  Hiç yorum yok
Herkese Selamlar,

Şimdiki yazımda alt domainler ile (blogspot.com,wordpres,com) adsense başvurusu yapabilmek için karşılamanız gereken kriterlerden bahsedeceğim. Bu yazımın sonunda blogger ve wordpress sitenizle adsense nasıl alabilirsiniz sorusunun cevabını bulacaksınız. Şunu da söylemek isterim ki bu yazım en güncel Adsense rehberi olacaktır. Yazıma geçmeden önce eğer Adsense ile alakalı ilk yazımı okumadıysanız buraya tıklayarak okuyabilirseniz.


Blogger Ve Wordpress Sitenizle Nasıl Adsense Reklamları Alabilirsiniz ?

adsense,blogger,wordpress,seyyar bilgiler
Tekrardan merhabalar ! Bu yazımda blogger ve wordpress sitenizle nasıl adsense reklamları alabileceğinizi anlatacağım. Hem de 2018 model, en güncel haliyle ! Haydi başlayalım.

Adsense reklamlarının ne demek olduğunu hepimiz biliyoruz. Google'ın bir internet sitesine sahip olan kişilere, kendi yaptığı anlaşmalı reklamları insanların sitelerinde yayınlaması koşuluyla para ödediği bir sistemdir. Bu sistemde ne kadar tık, ne kadar gösterim o kadar para demektir. Ben de kendi blogum ile birlikte Adsense reklamları alabilmek için başvuru yaptım. Bir kere değil belki beş,altı,yedi kere... Ancak reddedildim. Sürekli reddedildiğimi görünce Google Adsense forumuna bir gönderi attım. İki Adsense çalışanı tarafından şu cevabı aldım:

Blogger üzerinden yayıncılık yapacaksanız sitenin en az 6 aydır aktif olarak yayın yapıyor olması gerekiyor.
Ben de bu cevaptan sonra durmadım. Aynı gönderiye bir yanıt olarak karşıt bir fikir belirttim.  Bu sefer de başka bir adsense görevlisi bana eğer alt domain ile adsense reklamları almak istiyorsam karşılamam gereken kriterlerin normal sitelere (.com) göre daha fazla olduğunu belirtti. Blogger.com, wordpress.com gibi  sitelere adsense reklamı verirken daha da detaycı oluyorlarmış. Şimdi siz arkadaşlarıma, adsense çalışanının söylediği kriterleri tek tek anlatacağım.

1.Site En Az Altı Aylık Bir Yayın Hayatına Sahip Olmalı Ve Güncel Olmalı

Ben de adsense alamayan bir blog yazarı olarak bu kriteri karşılayamıyorum.  Bu da bir reddedilme sebebidir. Eğer siz de adsense reklamları almak istiyorsanız 6 aylık bir blog olmanız gerekiyor. Ancak .com uzantısı ile biten bir siteniz varsa düzgün içerik, kullanışlı bir tema ile direkt başvuru yapabilirsiniz. Ha bir de aklıma gelmişken söyleyeyim : Bazıları bir blog açıp altı ay bekletmeyi planlıyor ! Kusura bakmasınlar, Google akıllı bir firma. Bu yüzden güncellik ilkesini altı aylık yayın hayatı ilkesiyle birleştirmişler. Blogunuzun altı aylık olması kendi başına yeterli değil. Aynı zamanda güncel de olmalı.

2.En Az Elli Altmış Adet Özgün İçerik

Adsense ile alakalı bir önceki yazımda da özgün içeriğin önemini vurgulamıştım. Boşuna değilmiş demek ki. Google, blog sitenizin adsense reklamı alabilmesi için en az elli altmış adet özgün içeriğe sahip olması gerekliliğini de kriter olarak belirlemiş.

3.Politika İhlallerinden Uzak Olması

Google, herhangi bir politika ihlaline bulaşmış bir blogu affetmiyor. Bu yüzden Google Politikalarını iyi okuyarak ihlallerden kaçınmalısınız.

4.Kopya Ve Tekrar İçeriklerin Olmaması

Aslın da bu kapı da özgünlük kriterine çıkıyor. İçerikleri kendiniz yaratmaya bakın. Birçok siteyle aynı konuyu işleyebilirsin. Bu önemli bir şey değil. Ancak amacınız aynı konuyu farklı bir şekilde işlemek olmalı. 

5.Telif Hakkı İle Korunan Materyaller Olmamalı

En çok telif hakkını yazılarınızda kullandığınız görsellerden yersiniz. Çünkü farkında olmazsınız. Ben de size bu adımı çalımlamanız için bir taktik vereyim : Öncelikle bir photoshop programı indrin. Ardından yazınızda kullanmak istediğiniz görsel üzerinde oynayın. Parlaklığını düşürün, koyulaştırın... Ne isterseniz onu yapın. Ardından görseli tasarladığınız haliyle yazınıza ekleyin. Bu şekilde problemi çözmüş olacağız.

6.Kullanıcılara Değer Katan, Herkesin Anlayacağı İçerikler Olmalı

Açık ve nesnel bir anlatım yapın. Bunu yaparken de insanlara bir şeyler öğretmeye çalışın. Bu sayede bu kriterden de sıyrılabilirsiniz.

7.Çok Fazla Görsel Kullanmayın

Bu kritere dikkat ettiğimi yazılarımdan fark etmişsinizdir. Her yazı için sadece bir resim kullanıyorum. Kullandığınız görseller yazdığınız yazıyı bastırmamalı. Eğer bastırırsa bu kriteri çiğnemiş olursunuz. Yazınızla orantılı bir şekilde görsel kullanın. Örneğin : 3 paragraf 1 görsel.

8.Kolay Bir Tasarıma Sahip Olmalı

Evet arkadaşlar, ne yazıyorsanız yazın temanız sade ve anlaşılır olsun. Blogunuza gelen ziyaretçiler aradığını bulabilsin. Siz bir websitesini ziyaret ettiğinizde neler arıyorsunuz ? Sizi neler sıkıyor ? ya da Neler hoşunuza gidiyor ? Bu soruların cevaplarını düşünün, bulun ve temanız üzerine uygulayın. Sade bir tema, ilgi çekici renkler ile siz de kolay bir tasarıma sahip olabilirsiniz.

Bir adsense yetkilisinin bana verdiği cevap bu kadardı. Bir de şunu eklemişti : Bu kriterleri yerine getirmeden önce sık sık başvuru yollama aksi gerçekleşirse, siten adsense tarafından kalıcı olarak yasaklanır ve sen bir daha başvuru yollayamazsın.

Buraya kadar okuyan herkese teşekkürler ! Sizler de sorularınızı, fikirlerinizi, önerilerinizi ve şikayetlerinizi yorum olarak benimle paylaşabilirsiniz. Blog yazarları birbirini desteklemeli diyerek yazımı bitiriyorum.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder