6 Şubat 2018 Salı

BLOG YAZARAK PARA KAZANMAK 2

  2 yorum
Hepinize merhaba !

Websitesi kuruyoruz serimizin bu bölümünde aldığınız domainleri blogger adresinize bağlayacağız. Ayrıca serimizin bu bölümü bir soruna çözüm olacak. Genellikle .com'lu bir siteyi blogger'a bağlarken GoDaddy Parked hatası verir. Ya da karşılaştığımız diğer bir hata sitenin başına www yazmadığımız zaman siteye giriş yapamamamızdır. Bunların hepsini çözeceğiz. Hem de tek bir yazıyla. Hem website kurma aşamamızın ikinci bölümünü sizlerle buluştururken, GoDaddy domain sorunu yaşayan arkadaşlarımıza da çözüm olacağız. Haydi yazıma geçelim !

bedave blog aç

GoDaddy'den Aldığımız Domaini Blogger'a Yönlendirmek !

Evet arkadaşlar. Serimizin bu bölümünün temel amacı domaini blogger'a yönlendirmek. Geçtiğimiz bölümde sizlere 6 TL' ye sadece domain alıp site kurabileceğimizden bahsetmiştik. Bunu da 5 TL kampanyasından ( vergilerle 6 küsür oluyor) yararlanmak için Google'dan GoDaddy 5 TL Domain şeklinde bir arama yapmanız gerektiğinden de bahsetmiştik. Domaininizi satın aldınız kabul ediyorum. Adım adım gidip kolay bir şekilde domainimizi blogumuza bağlıyoruz arkadaşlar.

1. Öncelikle GoDaddy ana sayfasına gelin.
2. Sağ üstte hesap adınız yer alıyor. Üstüne tıklayın açılan sekmelerden Alan Adını Yönet sekmesine girin.
3. Alan adlarım sayfası karşımıza geldi. Sitenizin isminin yanındaki üç noktaya basıp DNS'i yöneti seçin.
4. Yeni bir sekme açtıktan sonra blogger'a girin.
5. Ayarlar- Temel ' e gelip Blogunuza üçüncü taraf bir Url ayarlayın'a tıklayın.
6. GoDaddy'den satın aldığınız domaini buraya girin.
7. Hata verecektir. Sizlere aşağıda 4 adet kod verecektir. Bu kodları GoDaddy DNS ayarlarında kullanacağız. Bu sayfayı da kapatmayarak GoDaddy sekmesine tıklayın.
8.  Kalem işaretini kullanarak düzenleyeceğiz ! İlk olarak www ile başlayan CNAME ' yi  silin.
9.  Ardından yeni bir CNAME ekleyerek ilk boşluğa www ikinci boşluğa ghs.google.com yazıp OK'a basın.
10. ftp yazan CNAME 'i düzenlemek için kaleme basın. İlk boşluğa blogger'ın size hata olarak verdiği kısa kodu ( xawdb636 gibi) , ikincisine ise uzun olanı (gd-tfksd2dsscr.dv.googlehosted.com gibi ) yapıştırın.
11. İşlemlerinizi kaydedin.
12: Ardından Blogger'a dönerek de hata veren domaininizi kaydete basın. Bu sefer hata vermeyecektir.
13. İşlemler daha bitmedi. Şimdi tekrar GoDaddy sitesine dönün.
14. Burayı GoDaddy Domainini Blogger'a yönlendirmeye çalışırken hata alan arkadaşlar iyi uygulasın ! Burası hatalarınızın kilit noktasıdır. Şimdi yapmanız gereken şey yine aynı sayfada.( GoDaddy DNS Yönet). Sayfayı aşağı kaydırın. Sağ alt kısımda Forwarding bölümü var yani Yönlendirme. Bu alanları dolduracağız şimdi. Kaleme basın düzenleme açılacak.


15.  Yönlendirilecek adres bölümüne www.sitenizinadi.com yazıyoruz. Örneğin ben www.newswithus.com yazdım.
16. Yönlendirme Türü Permanently 301 yani kalıcı 301 seçiyoruz.
17. Maskeleme ile yönlendir'i seçiyoruz.
18. Bilgi maskeleme bölümünde title yani başlığa siteadi.com şeklinde domaininizi yazın. Örneğin ben newswithus.com yazdım.
19.  OK ' a basarak kaydedin
20. Bu adımı da 19'da kalmayalım diye ben ekledim. Artık siteniz hazır. Hatası olanlar da çözümünü buldu.

Umarım bu yazım sizlere yardımcı olmuştur. Serinin üçüncü bölümü içerikler ile alakalı olacak. Unutmayın bu seriye sizden geri dönüş aldıkça devam edeceğim.

2 yorum :

  1. Güzel... Aslında burada HTTPS yönlendirmesini de anlatırsın diye düşündüm ama sanırım bu bir sonraki konuda gelecek :)

    YanıtlaSil
  2. güzel anlatım teşekkürler.

    YanıtlaSil